سوپ توتماچ
سوپ توتماچ

طرز تهیه:
اول از همه نصف پیمانه نخود رو که از شب خیس کرده بودم توی قابلمه ریختمو روش ۱ لیوان آب ریختم گذاشتم تا با حرارت کم بپزه. توی یه قابلمه جداگانه ۱/۲ پیمانه عدس ریختم به همراه ۱ لیوان آب اونم گذاشتم بپزه(دلیل اینکه عدس رو با نخود نپختم این هستش که عدس رنگ سیاهی پس میده که توی آش خوب درنمیاد و رنگ آشو تیره میکنه) بعد که عدس ها پخته شدن اونارو به قابلمه نخود ها اضافه کرده و روی آش آب مرغ ریختم اگه شما آب مرغ ندارین میتونین از عصاره مرغ استفاده کنین و یا اگه گیاهخوارین میتونین از آب معمولی استفاده کنین. حالا تو این مرحله بهش رشته آش که ریز خورد کردینو اضافه کنید مثلا رشته ها اندازشون به اندازه ۲ بند انگشت خورد شده باشه!.بعد بلافاصله توی یه کاسه ۱ لیوان ماست ترش و ۲ ق غ خ آرد و ۱ عدد زرده تخم مرغ زدم و همه رو به خوبی تا زمانی که یکدست شدن مخلوط کردم و به آرامی به آشمون که در حال جوش بود اضافه کردم و همزمان آش رو مخلوط کردم که ماستش نبره. سپس نمک و فلفل سیاه و یا سفید اضافه کرده و میذاریم آشمون جا بیفته. حالا توی یه قابلمه کوچیک مقداری کره رو آب کرده و بهش نعنا خشک اضافه کرده و یه تفت که خورد به آش در حال پخت اضافه میکنیم و هم میزنیم. آش که پخت زیرشو خاموش میکنیم. من با فلفل قرمز و نون تستی که تست کردم روشو تریین کردم



[ شنبه 24 آبان 1399 ] [ 15:59 ] [ shadi ] [ بازدید : 16 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب
انواع خوراک (1399/10/27 )
انواع کباب (1453/10/24 )
کباب کوبیده (1399/10/24 )
فسنجون رشتی (1399/08/24 )
سوپ توتماچ (1399/08/24 )
انواع خورشت (1453/08/23 )
کباب بیتی (1399/08/21 )
کوفته ازمیر (1399/08/21 )
تارت کارامل (1395/07/24 )